Frakt og Levering

Leveringstid

Leveringstid beregnes normalt til 2-4 virkedager + ordinær postgang. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for ett eller flere produkter. Dersom vi ikke kan levere varen vil du få en e-post eller en sms om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby som alternativt produkt. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender ikke til utlandet.

Leveransevilkår

Alle ordre fra Havfruens Hjørne blir sendt via PostNord. Du får en hentemelding på sms om når og i hvilken lokale "post i butikk" pakken kan hentes. Du kan også velge å hente varer i vår butikk, Havfruens Hjørne i Risør. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor). Dersom varen kunden ønsker er utsolgt kan kunden ta kontakt med oss på Havfruens Hjørne for spørsmål om når varen er tilbake på lager.

 

Vi tar følgende forbehold :

-Varen kan være utsolgt

-Farger kan avvike fra virkeligheten

-Skrivefeil kan forekomme

-Avvik kan forekomme da lageret vårt reguleres elektronisk

Bytting

Du kan bytte samme vare i annen farge eller størrelse. Ta bare kontakt med oss, så ordner vi det.

Av hyigeniske hensyn

Kan vi dessverre ikke bytte eller ta retur av hold-in, shapewear, body, truser, bikini truser ,o.l. produkter.

Retur

Du melder din retur raskt og enkelt via nettbutikken,se vedlagt veiledning i pakken. Du velger selv hvilke fraktselskap du vil benytte og DU BETALER RETUREN.  Vi mottar din returmelding. Når vi mottar returen, håndterer vi denne og pengene vil bli refundert.

Tilbakebetaling ved returer.

Hva skjer dersom du allerede har betalt med kredittkort?

 Om du har betalt med kort får du en automatisk e-post om at vi har startet en tilbakebetaling når vi registrerer returen. Pengene blir tilbakebetalt til samme kort som ble brukt ved kjøpet. Det kan ta opptil 2-3 dager før pengene er refundert.

Hva skjer dersom du har mottatt faktura og denne ikke er betalt?

Dersom du har valgt fakturabetaling men ikke betalt fakturaen, får du en oppdatert faktura dagen etter med nytt beløp dersom det er en delretur. Dersom fakturaen har blitt slettet får du en oppdatert faktura med fakturabeløpet 0 og teksten "Annullert" på fakturaen.

Hva skjer dersom du allerede har betalt faktura?

Dersom du har betalt faktura, så får du en e-post angående tilbakebetaling med informasjon om hvilket beløp som vil bli tilbake betalt. Du behøver da å fylle ut et skjema med konto-og personopplysninger.

Angrerett

Du kan selvsagt benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Angreskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på e-post og i pakken du mottar.

Varen må returneres uskadet i original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Eventuelle merkelapper skal henge på. Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Uavhentede pakker

Dersom PostNord er valgt som transportmetode vil det bli sendt ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Dersom du har valgt å hente pakken hos Havfruens Hjørnet, vil det sendes en påminnelse dersom ikke pakken hentes.

Reklamasjon

Du er som kjøper ansvarlig for å sjekke om produktet er uskadet. Dersom du oppdager feil eller mangler, må dette meldes til oss så snart mulig.  Send oss en mail på post@havfruens.no, eller ring oss på tlf. 489 06 302 for å få avtalt fri retur. Send med ordrebekreftelsen. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp, inkl. frakt, ved mottatt reklamasjon vil skje innen 14 dager .

Returadresse:

Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:

Havfruens Hjørne

Solsiden 2

4950 Risør